21.11.08

Hymiöitä palautelomakkeessa

Sain käsiini hoivayrityksen palautelomakkeen jossa ennen palauterivejä oli aurinkoisia ja synkkiä kasvojen kuvia. Hymiöiden siirtyminen asiakirjoihin joksi palautelomake luetaan: Tunneperäisten hymiöiden käyttäminen osoittanee ennakkoon kuinka palaute tullaan käsittelemään.


Kerro mielipiteesi
Linkki


http://www.cybergifs.com/faces/

Ote verkkoetiketistä
Network Working Group                                       S. Hambridge
Request For Comments: 1855 Intel Corp.
FYI: 28 October 1995
Category: Informational
Netiquette Guidelines: "# Ilmaise äänensävysi hymiöillä, mutta säästeliäästi. :-) on esimerkki hymiöstä (katso sivuttain). Älä otaksu että hymiön sisällyttäminen saa vastaanottajan tyytyväiseksi viestiisi tai poistaa loukkaavan kommentin.

# Odota yön yli ennen tunnepitoisen vastauksen lähettämistä. Jos keskustelunaihe herättää sinussa voimakkaita tunteita, käytä FLAME ON/OFF -merkintöjä, esimerkiksi:

FLAME ON: Tuollainen argumentti ei ole tarvitsemansa
kaistanleveyden arvoinen. Se on epälooginen
ja huonosti perusteltu. Koko muu maailma on
kanssani samaa mieltä.
FLAME OFF"